دستگاه برش لیزر

دستگاه برش لیزر

دستگاه برش لیزر

دستگاه برش لیزر

دستگاه برش لیزر شارژ تیوب دستگاه برش لیزر فلزات دستگاه برش لیزر غیر فلزات

۷ مطلب در فروردين ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

فوائد استفاده از محصولات ارگانیک چیست؟!1396/11/14

ارزش غذایی بالاتری دارند. میزان ویتامین C ، کلسیم، منیزیوم، آهن و فسفر در مواد غذایی ارگانیک بیشتر است.

مواد غذایی ارگانیک حاوی آنتی اکسیدان بیشتری می باشند. در مواد غذایی ارگانیک آنتی اکسیدانPHENOLIC بیشتر یافت میگردد. ( 50 درصد بیشتر از محصولات غیر ارگانیک). چراکه آفت کش های مصنوعی تولید این مواد را در گیاهان کاهش داده اما کودهای حیوانی و آلی بکار رفته در کشاورزی ارگانیک تولیدآنها را افزایش می دهد.

کمتر سمی هستند. محصولات ارگانیک سالم تر بوده و به بقایای آفتکش های آلی کمتر آلوده می باشند. همچنین این محصولات فاقد افزدنی های غذایی بوده و طبعا سالم تر می باشند.

خوشمزه و خوش طعم تر هستند. یکی از دلایل آن این است که محصولات ارگانیک پس از برداشت در مدت زمان کمتری بدست مصرف کننده رسیده و تازه تر می باشند. و همچنین در محصولات تهیه شده به روش سنتی، با فرآوری ها و دستکاری هایی که بروی آنها صورت می گیرد تنها به ظاهر، رنگ، بالا بردن ماندگاری، افزایش تولید و مقاوم کردن آنها در برابر صدمات ناشی از حمل و انبار داری توجه می شود و نه کیفیت و ارزش تغذیه ای آن.

تولید کنندگان محصولات ارگانیک از استانداردها و دستورالعمل های بسیار سخت گیرانه ای تبعیت می کنند که احتمال آلوده شدن اینگونه محصولات به هر گونه مواد شیمیایی و سمی منتفی می باشد.

    • hamid ashrafi
    • ۰
    • ۰

    کاهش درد مفاصل

    درد مفاصل یکی از شایع ترین درد هایی است که حتما شما در طول انجام کار های سنگین دچار ان می شوید و از شدت درد شب ها نمیتوانید بخوابید و شما را تا صبح بآزار میدهد. در این مقاله به راه کار های کاهش درد مفاصل که می توانید در خانه آنرا انجام دهید تا کمی از درد مفاصل خود بکاهید

    درمان خانگی

    بعضی از اشکال ساده ی درد مفاصل یا آرتروز به راحتی در خانه قابل درمان هستند. اگر محل درد دچار التهاب است از کیسه ی یخ کمک بگیرید تا درد را کاهش دهد. از طرفی می توانید اسپاسم اطراف مفاصل را با گرمادهی و همچنین قرار دادن مفصل آسیب دیده بالاتر از سطح قلب کاهش داده و یا درمان کنید. این کار احتمال تورم و نیز درد را کاهش می دهد.


    ورزش یکی از اصلی ترین راه های تقویت مفاصل و ماهیچه ها ورزش ککردن روزانه حتی سبک می باشد

    وزن بدن بر مفاصل فشار وارد می کند. بنابراین می توانید با انجام ورزش هایی که وزن را کاهش می دهند، از فشار بر روی مفاصل بکاهید. ورزش همچنین قدرت عضلات اطراف مفاصل و انعطاف پذیری آن ها را افزایش می دهد.


    اگر پماد فلفل قرمز را به محل درد بمالید، باعث کاهش درد می شود

    مهم این است که باید به آرامی ورزش کنید و مطمئن شوید که این عمل به شما آسیب نمی رساند. شنا و دوچرخه سواری از ورزش هایی هستند که به کاهش وزن کمک می کنند و نمی توانند درد زیادی ایجاد کنند.

    علل‌ بیماری ناشناخته‌ است‌، ولی‌ این‌ بیماری‌ احتمالاً منشاِء خودایمنی‌ دارد. سابقه خانوادگی‌ آرتریت‌ روماتوئید یا سایر بیماریهای‌ خودایمن، عوامل‌ ژنتیک‌، مثل‌ نقص‌ در دستگاه‌ خودایمنی‌، جنس مونث در سنین‌ 50-20 سالگی، و استرس (استرس عاطفی‌ می‌تواند باعث‌ شعله‌ور شدن‌ بیماری‌ شود) از عوامل‌ افزایش‌ دهنده‌ خطر بروز بیماری می‌باشند. که میتوان گفت هیچ‌ روش‌ خاصی‌ برای‌ پیشگیری‌ وجود ندارد.


     فعالیت در زمان ابتلا به این بیماری


    -تا زمانی‌ که‌ تب‌ و سایر علایم‌ شعله‌ور شدن‌ بیماری‌ ناپدید نگشته‌اند، در رختخواب‌ به‌ استراحت‌ بپردازید، مگر برای‌ رفتن‌ به‌ توالت‌


    پس‌ از آن‌ فعالیت خود را از سر بگیرید ، اما در طی‌ روز اوقاتی‌ را برای‌ استراحت‌ اختصاص‌ دهید. هر شب‌ حداقل‌ 12-10 ساعت‌ بخوابید. خود را زیاده‌ از حد خسته‌ نکنید.


    -به‌ هنگام‌ ایستادن‌، راه‌ رفتن‌، و نشستن‌، بدن‌ خود را راست‌ نگاه‌ دارید.


    -حتی‌المقدور به‌ طور فعال‌ ورزش‌ کنید تا قدرت‌ عضلانی‌ و حرکت‌ مفصل‌ تا حد امکان‌ حفظ‌ شود. شدت‌ فعالیت را به‌ تدریج‌ به‌ حد توصیه‌ شده‌ برسانید. ورزش‌ در استخر آب‌ گرم‌ برای‌ خشکی‌ مفاصل‌ خوب‌ است‌.


    -مفصل‌ معلول‌ شده‌ را باید به‌ طور غیر فعال‌ (بدون‌ استفاده‌ از عضلات‌ حرکت‌دهنده آن‌ مفصل‌) حرکت‌ داد تا بدینوسیله‌ از انقباض‌ دایمی‌ و جمع‌شدگی‌ عضلات‌ جلوگیری‌ شود.


     -یکی‌ رژیم‌ غذایی‌ عادی‌ و متعادل‌ داشته‌ باشید. از روی‌ آوردن‌ به‌ رژیم‌های‌ مد روز برای‌ آرتریت‌، که‌ اتفاقاً زیاد هم‌ هستند، خودداری‌ کنید.


    -اگر چاق‌ هستید وزن‌ خود را کم‌ کنید. چاقی‌ باعث‌ وارد آمدن‌ فشار به‌ مفصل‌ می‌شود.


     آرتریت روماتویید جوانان یا کودکان


     آرتریت‌ روماتویید کودکان عبارت‌ است‌ از یک‌ بیماری‌ التهابی‌ بافت‌ همبند. عمدتاً بافت‌ مفاصل‌، که‌ در کودکان‌ رخ‌ می‌دهد ،امکان‌ دارد با آرتریت‌ ناشی‌ از بیماری‌ لایم‌ اشتباه‌ شود. 


    مفاصلی‌ که‌ درگیر می‌شوند معمولاً عبارتند از زانو، آرنج‌، مچ‌ پا، و گردن‌. التهاب‌ می‌تواند عضلات‌ نزدیک‌ مفصل‌، غضروف‌، و غشاهای‌ پوشاننده مفصل‌ را نیز متأثر سازد. این‌ بیماری‌ بین‌ سنین‌ 5-2 سالگی‌ آغاز می‌شود، و اغلب‌ تا جوانی‌ بهبود می‌یابد. این‌ بیماری‌ در دختران‌ چهار برابر شایع‌تر از پسران‌ است‌.


    درد، تورم‌، و خشکی‌ در مفاصل‌ انگشتان‌ پا، زانو، مچ‌ پا، آرنج‌، شانه‌، یا گردن‌. درد ممکن‌ است‌ به‌ طور ناگهانی‌ یا تدریجی‌ آغاز شود و ممکن‌ است‌ در تنها یک‌، یا بسیاری‌ از مفاصل‌ وجود داشته‌ باشد.


    خوراکی های مفید و غیرمفید برای دردهای مفصلی


    مواد غذایی که باید از مصرف آن اجتناب کنید:


    ۱ -گوجه فرنگی: دانه های این گیاه سرشار از اسید اوریک است.


    ۲ -مصرف زیاد گوشت قرمز: مبتلایان به آرتریت باید میزان مصرف غذاهای حاوی فسفر مانند گوشت قرمز را محدود کنند. زیرا هر چه فسفر بدن افزایش پیدا کند، بدن کلسیم بیشتری از دست می دهد.


    ۳ -مصرف زیاد شیر: پورین موجود در شیر، اسید اوریک بدن را افزایش می دهد.


    ۴ - روغن نباتی: روغن هایی مانند روغن دانه سویا، آفتاب گردان و... سرشار از اسید چرب امگا۶ است و باعث افزایش التهاب می شود.


    محققان مصرف اسیدچرب امگا6 رابه اندازه اسیدچرب امگا3توصیه نمی کنند.

    عوارض مصرف گل

    ۵ -قند: قند برای درد مفصل مضر است.از طرفی مصرف قند باعث افزایش وزن می شود که روی مفصل ها فشار وارد می کند.

    فیزیوتراپی

    فیزیوتراپی می تواند یکی از درمان های مفید برای درد مفاصل باشد. یک فیزیوتراپیست می تواند به شما کمک کند تا درد مفاصل را درمان کنید و از طرفی احتمال ابتلای مجدد به این گونه آسیب ها را کاهش دهید. در حالی که که این روش بسیار کمک کننده است، اما برخی پزشکان ترجیح می دهند با روش های دیگری مانند سرما یا گرما درمانی، تحریک عصب و ... درد مفصل را کاهش دهند.


    درمان موضعی

    فلفل قرمز با اینکه به خاطر ذات تندی که دارد، می تواند موجب سوزش می شود، اما با این حال می تواند درد مفاصل را تسکین دهد. کپسایسین ماده ی فعالی است که در فلفل قرمز وجود دارد و موجب کاهش درد می شود. کرم حاوی کپسایسین اگر به صورت موضعی در محل درد استعمال شود، سبب آزاد شدن ماده ای به نام اندورفین می شود که می تواند سیگنال های درد را مسدود کند. مواد موضعی دیگری هم مانند مواد حاوی منتول یا متیل سالیسیلات هم به کاهش درد کمک می کنند.


    داروها

    اگر نیاز باشد با توجه به شدت درد ، پزشک برایتان دارو تجویز می کند. معمولا برای دردهای خفیف داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAID) که بدون نسخه هم گاهی به فروش می رسند، پیشنهاد می شوند. آسپیرین، ایبوپروفن و ناپروکسن از این دسته داروها هستند.

    همچنین احتمال دارد پزشک برای درمان دردهای خفیف تا شدید، برایتان داروهای مهار کننده COX-2  از جمله سلکوکسیب (Celebrex) تجویز کند. اگر هم دردها شدید باشد، معمولا داروهای مخدر با تجویز پزشک پیشنهاد می شود.


    زانوبندعوارض مصرف گل

    زانوبند

    اگر مفصل زانویتان درد می کند می توانید از یک زانوبند استاندارد کمک بگیرید. این وسیله به همترازی زانو و بهبود درد کمک می کند. زانوبند را می توان در داروخانه ها یافت، اما می توانید با پزشک خود مشورت کنید تا نوع خاص آن را به شما پیشنهاد کند.


    درمان های جایگزین

    طیف گسترده ای از درمان های جایگزین برای درد مفاصل وجود دارد. از جمله آن ها می توان به  تحریک الکتریکی عصب از طریق پوست  (TENS)، طب سوزنی و یوگا اشاره نمود.


    اگر زندگی تان به شدت تحت تأثیر درد مفصل تان قرار بگیرد و هیچ روشی کارساز نباشد، به احتمال زیاد جراحی تعویض مفصل انجام می شودعوارض مصرف گل

    برخی افراد هم ترجیح می دهند از مکمل های حاوی مواد سازنده ی غضروف مانند گلوکزامین و کندرویتین استفاده کنند.


    از آن جا که این داروها با برخی داروهای دیگر تداخل دارند، بهتر است قبل از مصرف آنها با پزشک مشورت کنید.


    تزریق دارو

    اگر درمان خانگی ، دارو و بقیه ی روش ها موثر واقع نشد، گزینه ی بعدی تزریق استروئید است. تزریق کورتیزون ممکن است به رفع التهاب در اطراف مفاصل کمک کند و معمولا با بی حسی موضعی صورت می گیرد. تزریق استروئید (کورتون) هم عوارض بالقوه ای دارد و در صورت تشخیص پزشک متخصص پیشنهاد می شود.


    آرتروسکوپی

    اگر درد مفصل به اندازه ی کافی جدی باشد، پزشک نیازمند آن خواهد بود که نگاهی به داخل مفصل بیاندازد. آرتروسکوپی روشی است که طی آن جراح یک لوله ی کوچک مجهز به دوربین فیبر نوری زیر پوست محل مفصل وارد می شود. به عبارتی دیگر می توان گفت آرتروسکوپی همان آندوسکوپی مفصل است. در این صورت پزشک می تواند تشخیص دهد که شما به جراحی نیاز دارید یا خیر. به علاوه محل دقیق آسیب و نکات دیگری هم از این راه بدست خواهد آورد.


    تعویض مفصل

    اگر زندگی تان به شدت تحت تأثیر درد مفصل تان قرار گرفته باشد و هیچ روشی کارساز نباشد، به احتمال زیاد جراحی تعویض مفصل انجام می شود. پس از بررسی مفصل با اشعه ی ایکس و یا انجام آرتروسکوپی، پزشک مفصل آسیب دیده را با مفصل مصنوعی از جنس پلاستیک، فلز و یا هر ترکیب دیگری عوض می کند. این مفصل مصنوعی تا 10 سال و یا بیشتر دوام می آورد.


    • hamid ashrafi
    • ۰
    • ۰

    چاشنی سالم و خوش طعم

    تحقیقات جدید نشان داده خواص روغن کنجد برای سلامت بسیار زیاد است. بعلاوه روغن کنجد برای پوست و مو نیز عالی است. همچنین از این روغن می توانید در آشپزی و برای اضافه کردن طعمی فوق العاده به غذای خود استفاده کنید.

    از روغن کنجد به عنوان چربی سالم استفاده کنید

    بیشتر ما می دانیم که چربی ها انواع مختلفی دارند. برخی خوب و برخی بد هستند و برای سلامت ضرر دارند. روغن کنجد سرشار است از چربی های دارای حلقه های اشباع نشده و چربی های غیر اشباع و همچنین میزان چربی های اشباع شده اش نیز پایین است. چربی های غیر اشباع و چربی های دارای حلقه های اشباع نشده برای سلامت قلب مفید هستند و کمک می کنند کلسترول تحت کنترل در بیاید. از سوی دیگر چربی های اشباع و چربی های ترانس التهاب و کلسترول کلی را تقویت می کنند که برای قلب بد است. یک چهارم فنجان روغن کنجد حاوی حدود 6.75 گرم چربی غیر اشباع، 7.84 گرم چربی دارای حلقه های اشباع نشده و 2.50 گرم چربی اشباع شده است.


    از روغن کنجد برای ماساژ پا قبل از خواب استفاده کنید

    بعضی از ما قبل از خواب روتین خاصی داریم. دندان هایمان را مسواک می زنیم، صورتمان را می شوییم، به پوست صورتمان کرم می زنیم، اما یک چیز آرامش بخش مانند ماساژ پا چه؟ ماساژ دادن خود یکی از قسمت های اساسی برنامه درمانی آیورودا است و همچنین روغن کند برای پوست نیز مفید است. مالیدن یک قاشق چای خوری روغن کنجد یا بیشتر به کف پا قبل از خواب کمک می کند می کند شب خواب راحت تری داشته باشید. به خاطر داشته باشید بعد از مالیدن روغن کنجد به کف پا جوراب بپوشید.

    روغن کنجد مفید برای بهداشت دهان و دندان

    اجداد ما برای داشتن دندان هایی سالم و رفع بوی بد دهان مسواک نداشتند، بنابراین مدت ها پیش آنها از شستشوی دهان با روغن استفاده می کردند ( در این روش یک قاشق غذا خوری روغن را به مدت 5 تا 10 دقیقه در دهان خود می چرخانید و سپس بیرون میریزید ). تحقیقات پزشکی نشان داده است این کار می تواند مقدار باکتری های دهان را کاهش دهد و به سالم نگه داشتن دهان و لثه ها کمک کند.

    روغن کنجد پوست و استخوانتان را تقویت می کند

    مواد مغذی روغن کنجد مانند دانه کنجد نیست چون روغن از بخش جدا شده دانه اصلی درست می شود. اما یکی از مواد معدنی که در روغن باقی می ماند زینک است. بیشتر زمانی به یاد زینک می افتیم که دچار سرما خوردگی یا آنفولانزا شده باشیم چون می تواند مدت زمان یا شدت علائم بیماری را کاهش دهد. اما زینک در بدن برای ساخت کلاژن نیز استفاده می شود و به پوستمان انعطاف بیشتری می بخشد. زینک حتی می تواند به تراکم استخوانتان نیز کمک کند.


    روغن کنجد روان کننده روده است

    همه ما ممکن است گاهی دچار یبوست شویم. نوشیدن مقدار زیادی آب و اضافه کردن فیبر به برنامه غذایی به روان کردن روده ها کمک می کند اما گاهی در مصرف فیبر غفلت می کنیم و یا دارویی می خوریم که باعث یبوستمان می شود. یکی دیگر از مزایای روغن کنجد این است که کمک می کند همه چیز دوباره به حرکت دربیاید. استفاده یک یا دو قاشق غذا خوری روغن کنجد کمک می کند روده ها چرب شوند و شدت یبوست کاهش بیابد.


    روغن کنجد کمک می کند موها درخشان و پر بمانند

    بیشتر ما بطری های نیمه پری از محصولات مراقبت از مو داریم که به خاطر تاثیر نداشتن رهایشان کرده ایم. روغن کنجد حاوی ویتامین B، ویتامین E، منیزیم، کلسیم و فسفر است – مواد مغذی ضروری که موها و پوست کف سر را تغذیه می کنند. این بار به جای قفسه شامپوهای داخل حمام به سراغ روغن کنجدی که در آشپزخانه دارید بروید. مقداری روغن زیتون را به ریشه موها و کف سر ماساژ دهید و بگذارید 30 دقیقه بماند. صبح روز بعد با آب گرم و شامپو شستشو بدهید.

    با رادیکال های آزاد مقابله می کند

    رادیکال های آزاد باعث آسیب رسیدن به DNA، سلول ها و پروتئین بدن ما می شوند. این نوع آسیب می تواند منجر به بروز بیماری هایی نظیر آلزایمر، پارکینسون و سرطان شود. مواد خاصی مانند الکل، دود تنباکو، آفت کش ها، آلودگی هوا و غذاهایی که می خوریم باعث تولید رادیکال های آزاد می شوند. مهم است که برنامه غذایی سرشار از آنتی اکسیدان استفاده کنیم تا با آسیب رادیکال های آزاد مبارزه کنیم و استرس اکسیداتیو را کاهش دهیم. حتی تحقیقات جدید نشان داده آنتی اکسیدان ها به مقابله با آرتروز، پیشرفت سرطان، آسیب های عصبی و التهاب کمک می کنند.

    روغن کنجد حرارت را تحمل می کند

    روغن نارگیل و یا روغن اکسترا ویرجین زیتون هم برای پخت و پز مناسب است اما می توانید روغن کنجد را هم که می تواند حرارت بالا را تحمل کند نیز به این جمع اضافه کنید. روغن سوخته به جز بد بو کردن آشپزخانه و خراب کردن غذا برای سلامتمان هم مناسب نیست. نقطه دود کردن روغن حرارتی است که در آن روغن شروع به شکستن می کند و شروع به آزاد کردن رادیکال های آزاد و بو می کنند. یکی از چیزهای خوبی که در مورد روغن کنجد وجود دارد این است که نقطه دودش حدود 400 درجه فارنهایت است. بنابراین بدون اینکه غذا را دچار مشکل خاصی کند می تواند در پخت و پز مورد استفاده قرار بگیرد.


    برای غدد چشایی وسوسه انگیز است

    روغن کنجد جدای فواید و ویژگی مقاوم بودن در برابر سوختن به عنوان طعم دهنده ای عالی نیز در آشپزی مورد استفاده قرار می گیرد. روغن کنجد طعمی آجیلی دارد و در غذاهای چینی و کره ای و همچنین هندی زیاد استفاده می شود. روغن کنجد را می توانید به دو شکل روغن کنجد بو داده و روغن کنجد معمولی پیدا کنید. روغن کنجد بو داده را از دانه های بو داده کنجد درست می کنند و تیره رنگ تر است و برای افزودن طعم آجیلی و دودی غذاها به کار می رود. روغن کنجد معمولی را هم با استفاده از دانه های کنجد غیر بو داده تولید می کنند. در درجه اول برای پخت و پز استفاده می شود. هر دوی این روغن ها را باید در یخچال نگهداری کرد تا از فاسد شدنشان جلوگیری شود، مخصوصا اگر مرتب استفاده شان نمی کنید.

    یک مقدار کم کلی کار می کند

    تنها با مقدار کمی روغن کنجد می توانید تاثیر گسترده ای روی غذا بگذارید. روغن کنجد قدرت طعم دهندگی و بوی قوی دارد.
    روغن نارگیل
    چاشنی سالم و خوش طعم است

    اگر از روغن کنجد برای پخت و پز استفاده نمی کنید، شرط می بندم الان کنجکاو شده اید که این روغن را به کار بگیرید. استفاده از روغن کنجد به عنوان یک چاشنی بسیار رواج دارد و در صورت تهیه آن لازم نیست نگران این باشید که حالا چطور استفاده اش کنید می توانید آن را در بیشتر غذاهای همیشگی مورد استفاده قرار دهید. کافیست چند دستور پخت که در آنها از روغن کنجد استفاده شده را مورد بررسی قرار دهید تا مقدراش نیز دستتان بیاید.

    منبع: دکتر کرمانی
    • hamid ashrafi
    • ۰
    • ۰

    محصولات ارگانیک



    برای فروشندگان مواد غذایی دو کلمه‌ی جادویی هست که به آنها کمک می‌کند محصولات‌شان را راحت‌تر به فروش برسانند و پول بیشتری از مردم بگیرند. این دو کلمه جادویی، «طبیعی» و «ارگانیک» است. بعضی‌ها دوست دارند تغذیه‌ی سالم‌تری داشته باشند به همین خاطر به دنبال مواد خوراکی ارگانیک و طبیعی می‌گردند. بعضی‌ها هم چندتا محصول را با هم مقایسه می‌کنند و وقتی همه چیز آنها با هم برابر باشد، محصولی را ترجیح می‌دهند کهبرچسب طبیعی یا ارگانیک داشته باشد. محصولات ارگانیک، به محصولاتی گفته می‌شود که بدون استفاده از کودها و حشره‌کش‌های شیمیایی تولید شده باشند. عموم مردم بر این باورند که محصولات ارگانیک هم برای سلامتی‌شان و هم برای طبیعت بهتر هستند، اما فرق چندانی میان محصولات ارگانیک و غیرارگانیک وجود ندارد.

    درحقیقت، همیشه طبیعی‌تر بودن به معنی بهتر بودن نیست. حتی خود محصولاتی که تحت عنوان محصولات ارگانیک به‌فروش می‌رسند، کاملا ارگانیک نیستند؛ محصولات با برچسب ارگانیک حدود ۹۵ درصد و محصولات با برچسب حاوی مواد ارگانیک حداکثر ۵۰ درصد مواد تشکیل‌دهند‌ی ارگانیک دارند؛ به‌عبارت دیگر، تنها محصولاتی کاملا ارگانیک هستند که برچسب «۱۰۰ درصد ارگانیک» را داشته باشند. براساس تعریف سازمان غذا و داروی آمریکا، محصول ارگانیک محصولی است که بدون دخالت هرگونه ماده‌ی شیمیایی و روش‌های مصنوعی (مانند دست‌کاری ژنتیکی) تولید شود. نه‌تنها میوه‌ و سبزی‌ها بلکه گوشت، عسل، لبنیات و دیگر خوراکی‌ها می‌توانند به روش ارگانیک تولید شوند. گوشت و محصولات دامی ارگانیک از دام‌هایی تولید می‌شوند که در شرایط طبیعی و با عادت‌های طبیعی دام پرورش یافته‌اند.

    دام‌ها با خوراک ارگانیک، در مکانی تمیز و با امکان دسترسی به فضای باز پرورش می‌یابند و به آنها هورمون وآنتی‌بیوتیک داده نمی‌شود. اما در نقطه‌ی مقابل، مصرف این مواد میزان ارگانوفسفات را کاهش می‌دهد که این امر موجب پیدایش اختلالات عصبی و نورولوژیک می‌شود. هم اکنون بیش از سه دهه از توجه جهانی به موضوع حفاظت محیط زیست و حدود دو دهه از مباحث پیرامون توسعه‌ی پایدار می‌گذرد. قبل از این، در تمامی پروژه‌های توسعه‌، فقط دیدگاه اقتصادی و ایجاد درآمد و بازده اقتصادی بیشتر، مد نظر بود. به همین دلیل در دهه‌ی ۱۹۷۰ میلادی این ذهنیت در افکار سیاست‌گذاران و برنامه‌ریزان توسعه مطرح شد که این روند رشد اقتصادی سرانجام منجر به تخریب محیط زیست، نابرابری اجتماعی، کاهش منابع و… می‌شود و جبران این مشکلات در دراز مدت باعث ضررهای فراوان اقتصادی خواهد شد. همچنین کشاورزی ارگانیک شیوه‌ها و غذاهای سنتی را احیا می‌کند و در تقویت انسجام اجتماعی نقش موثری دارد.

    تنها محصولاتی کاملا ارگانیک هستند که برچسب «۱۰۰ درصد ارگانیک» را داشته باشند

    در استراتژی انقلاب سبز نیز با هدف تامین مواد غذایی جمعیت رو به رشد جامعه‌ی جهانی (به علت بالارفتن امید به زندگی در اثر بهبود و پیشرفت ارائه‌ی خدمات بهداشتی و دسترسی به موادغذایی با تنوع و کیفیت بهتر در کشورهای توسعه‌یافته و اکثر کشورهای در حال توسعه) بر اهداف کوتاه‌مدت و حداکثر عملکرد متکی است. در اواسط قرن بیستم با ظهور کشاورزی صنعتی و انقلاب سبز، بشر به تامین تغذیه‌ی آینده‌ی خود مطمئن و دلگرم شد. اما این رویای شیرین دیری نپایید، چرا که انقلاب سبز و کشاورزی صنعتی اگرچه توانست در کوتاه‌مدت در اکثر نقاط دنیا افزایش تولید محصولات کشاورزی را به ارمغان آورد اما به خاطر عدم توجه به مسائل اخلاقی و اجتماعی مثل حقوق دیگر موجودات و نسل‌های آینده به زمین‌های کشاورزی و منابع طبیعی و صرفا پرداختن به منفعت و استفاده‌ی بی‌حد از مواد شیمیایی، امروزه نه‌تنها تولید مواد غذایی رو به کاهش است بلکه مشکلات زیست‌ محیطی، اجتماعی و اقتصادی بسیار زیادی را به وجود آورده و جمعیت زمین را با بحرانی بزرگ و فاجعه‌ای عظیم روبه‌رو کرده است و برای حل آن باید بهای سنگینی را پرداخت کرد.

    • hamid ashrafi
    • ۰
    • ۰

    اگر اهل کتاب و کتاب‌خوانی باشید حتما از دیدن فهرست‌های بهترین کتاب‌های دنیا هیجان‌زده‌ می‌شوید. البته فهرست‌های مختلف و متنوعی درباره بهترین رمان های جهان و کتاب‌های مختلف وجود دارد و قطعا اختلاف نظرهایی میان افراد مختلف درباره انتخاب محتوای این فهرست‌ها وجود دارد. اما واقعیت این است که هر رمانی که بتواند به یکی از این فهرست‌ها راه پیدا کند قطعا حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و بالاخره از ابعادی قابل‌اعتنا و بررسی است. در ادامه از بهترین رمان های جهان به انتخاب گاردین برای‌تان گفته‌ایم. در این فهرست از دون‌کیشوت تا نغمه آمریکایی دیده می‌شود. این شما و این فهرستی از رمان‌های برتری که می‌توانید بخوانید و لذت ببرید.

    عوارض مصرف گل

    ۲. سیر و سلوک زائر (Pilgrim’s Progress)

    سیر و سلوک زائر یکی از بهترین رمان های جهان و اثری از جان بانیان است. این کتاب روایتگر سفر معنوی فردی است که برای رسیدن به مقصدی آسمانی با ماجراهای گوناگونی روبه‌رو می‌شود.


    ۳. رابینسون کروزوئه (Robinson Crusoe)

    رابینسون کروزوئه یا رابینسون کروسو نخستین رمان انگلیسی نوشته دانیل دِفو است. بسیاری از کارشناسان و متخصصان، آن را در فهرست بهترین رمان های دنیا قرار داده‌اند.


    ۴. سفرهای گالیور (Gulliver’s Travels)

    اثر هجوآمیز جاناتان سوئیفت را هم کودکان دوست دارند و هم بزرگسالان. سفرهای گالیور به برخی از ممالک دورافتاده جهان، داستان‌هایی ماجراجویانه است که با نگاهی دقیق‌ افکار آدمی را به چالش کشیده است.


    ۵. تام جونز (Tom Jones)

    تام جونز داستان کودکی یتیم است که هنری فیلدینگ آن به رشته تحریر درآورده و ماجراهای زندگی این پسر در قرن هفدهم را روایت می‌کند. در تام جونز ماجراهای عشقی و مسائل پیرامون آن نیز با آب و تاب خاصی به گوش مخاطب می‌رسد.


    ۶. کلاریسا (Clarissa)

    ساموئل ریچاردسون، نویسنده کتاب کلاریسا، یعنی یکی از طولانی‌ترین کتاب‌های انگلیسی دنیا، است. نکته جالب توجه درباره آن، ناتوانی خوانندگان از زمین گذاشتن کتاب است. یعنی اگر صفحات نخست آن را بخوانید به احتمال زیاد تا آخرِ این رمان طولانی و پرکشش را می‌خوانید.


    ۷. تریسترام شَندی (Tristram Shandy)

    تریسترام شندی یکی از نخستین کتاب های پرفروش دنیا، نوشته لارنس استرن است. شیوه نوین روایت داستان در این رمان، آن را به یکی از بهترین رمان های جهان بدل کرده است.


    ۸. روابط نامشروع خطرناک (Dangerous Liaisons)

    پیر-آمبرواز شودرلو دو لاکلو، نویسنده فرانسوی روابط نامشروع خطرناک در رمان خود که حالت رساله دارد به موضوع پیچیده اغواگری می‌پردازد و شخصیت‌هایی ارائه می‌کند که با بازی کردن با احساسات دیگران، ظالمانه انسانیت را زیر پا می‌گذارند.


    ۹. اِما (Emma)

    اما هم یکی از بهترین رمان های جهان و نوشته نویسنده معروف انگلیسی، جین آستین است. نگاه دقیق و عمیق جین آستین به درک مقولات مختلف زندگی از جمله عشق و روابط باعث خلق آثار ماندگاری مانند «غرور و تعصب» و «اِما» شده است.



    • hamid ashrafi
    • ۰
    • ۰

    خواص سیاه دانه

    عوارض خطرناک سیاه دانه


    خواص سیاه دانه برای لاغری


    خواص سیاه دانه و عسل و دارچین


    سیاه دانه چیست؟
     سیاه دانه طعمی تلخ دارد و به عنوان ادویه در مواد غذایی به خصوص ترشیجات استفاده می شود.این دانه بومی جنوب غربی آسیاست و از قدیم به عنوان ضد انگل، ضد باکتری و مسهل استفاده می کردند. مصرف سیاه دانه برای زنان شیرده مفید است زیرا باعث افزایش ترشح شیر می شود. نام های دیگر سیاه دانه، سیاه تخمه، سرنیچ سیاه، سنوخ سیاه، کمون اسود، شونیز، شونوز و کمون هندی است.

    سیاه دانه و عسل برای لاغری


    سیاه‌دانه از میوه‌ی گیاه گل‌داری از راسته‌ی گل‌های ساعت (Ranunculales) و تیره‌ی آلالگان (Ranunculaceae) به دست می‌آید که نام علمی آن نیجلا استاویا است. این گیاه گل‌دار بومی نواحی جنوب و جنوب غرب آسیاست. سیاه‌دانه در بسیاری از غذاهای سنتی هند و خاورمیانه استفاده می‌شود. طعم سیاه‌دانه شبیه ترکیبی از مرزنگوش، فلفل سیاه و پیاز است و به همین دلیل برخی از مواقع از سیاه‌دانه به جای فلفل سیاه در برخی غذاها استفاده می‌شود.

    به گزارش ایسنا، «فردانیوز» در ادامه نوشت: سیاه‌دانه منبعی عالی برای برخی مواد معدنی ضروری مانند پتاسیم، آهن، کلسیم، سدیم و برخی ویتامین‌هاست. این ادویه همچنین منبعی عالی برای فیبر و اسیدهای آمینه است. سیاه‌دانه سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هاست و حاوی مواد ضد التهابی و ضد سرطانی قوی است. فهرست خواص سیاه‌دانه طولانی است که در اینجا به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

    ۱. منبع عالی فیبر: فیبر خواص فراوانی برای سلامتی دارد از بهبود دستگاه گوارش گرفته تا از بین بردن کلسترول اضافه درون روده‌ها.

    ۲. کمک به گوارش: سالم نگه داشتن دستگاه گوارش برای سلامت انسان ضروری است زیرا منبع تمام فرآیندهای سوخت‌وساز در بدن انسان است.

    ۳. پیشگیری از زخم معده: برخی از مطالعات نشان داده‌اند که سیاه‌دانه می‌تواند با جلوگیری از شکل‌گیری زخم در لایه‌ی موکوس داخل معده از زخم معده پیشگیری کند.

    ۴. مفید برای بیماران دیابتی: اگر شما به یکی از انواع دیابت مبتلا هستید می‌توانید هر روز صبح نصف قاشق چای‌خوری سیاه‌دانه را با چای یا نوشیدنی خود مخلوط کنید تا به تنظیم قند خون خود کمک کنید.

    ۵. محافظت از سلامت کبد: اصلی‌ترین کارکرد کبد این است که مواد سمی و شیمیایی که برای سلامت شما مضر است را از بدن شما حذف کند. مصرف سیاه‌دانه می‌تواند از کبد در برابر مواد سمی و شیمیایی محافظت کند.

    ۶. حاوی عوامل ضد باکتری: برخی مطالعات نشان داده‌اند که سیاه‌دانه حاوی برخی عوامل قوی آنتی‌ باکتری است که حتی قادر هستند MRSA که یک نوع باکتری خطرناک مقاوم به درمان است را از بین ببرد.

    ۷. مبارزه با سرطان: ترکیبات آنتی‌اکسیدانی موجود درد سیاه‌دانه برای مبارزه با سرطان و از بین بردن رادیکال‌های آزاد و همچنین پیشگیری از رشد سلول‌های سرطانی عالی هستند.

    ۸. کاهنده‌ی سطح کلسترول: داشتن یک رژیم غذایی مناسب می‌تواند سطح کلسترول را پایین بیاورد و سیاه‌دانه جزو آن دسته از غذاهایی است که می‌تواند کلسترول خون را پایین بیاورد و شما باید آن را به برنامه‌ی غذایی روزانه‌ی خود اضافه کنید.

    ۹. تقویت حافظه: برخی مطالعات نشان داده‌اند برخی ترکیبات قوی موجود در سیاه‌دانه برای سلامت مغز به ویژه حافظه بسیار مفید هستند.

    ۱۰. تسکین آسم: مخلوط کردن سیاه‌دانه با آب گرم می‌تواند علائم آسم را تسکین دهد.

    ۱۱. درمانی طبیعی برای سردرد: در دوران حاملگی زنان نمی‌توانند بسیاری از داروها را مصرف کنند حتی برای درمان عوارض معمولی مانند سردرد. استفاده از روغن سیاه‌دانه می‌تواند موجب تسکین سردرد شود.

    ۱۲. کمک به کاهش وزن: برخی از افراد ادعا کرده‌اند که با ترکیب سیاه‌دانه و عسل و مصرف منظم آن می‌توان وزن را کاهش داد.

    ۱۳. تسکین درد مفاصل: خواص ضدالتهابی‌ای که در سیاه‌دانه وجود دارد باعث شده بتواند درد مفاصل را کاهش دهد.

    ۱۴. سلامت قلب و عروق: سیاه‌دانه منبعی عالی از پتاسیم است. یکی از خواص پتاسیم این است که سدیم اضافه در بدن را حذف می‌کند و سلامت قلب را بهبود می‌دهد. به عبارت دیگر، مصرف سیاه‌دانه می‌تواند فشار خون بالا را هم درمان کند.

    ۱۵. تقویت استخوان‌ها و دندان‌ها: سیاه‌دانه غنی از برخی از مواد معدنی مهم مانند کلسیم و روی است و بنابراین برای سلامت و تقویت استخوان و دندان‌ها عالی است.

    ۱۶. تقویت دستگاه ایمنی بدن: سیاه‌دانه به خاطر دارا بودن مواد آنتی‌اکسیدانی و ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری ماده‌ای عالی برای تقویت دستگاه ایمنی بدن است. سیاه‌دانه بدن شما را در برابر عفونت‌ها محافظت می‌کند و دستگاه ایمنی بدن شما را تقویت می‌کند.

    ۱۷. درمان برخی بیماری‌های پوستی: مالیدن روغن سیاه‌دانه روی پوست می‌تواند برخی بیماری‌های پوستی را درمان کند. برخی مطالعات نشان داده‌اند که مواد ضد باکتری‌ای که در سیاه‌دانه وجود دارد برای پیشگیری از آکنه و جوش بسیار مؤثر هستند.

    برای اطلاع از نکات مهم در خرید لپتاپ اینجا را ببینید


    احتیاط‌ در مصرف سیاه‌دانه

    مصرف سیاه‌دانه به عنوان ادویه یا غذایی گیاهی بی‌خطر است اما اگر آن را به شکل روغن سیاه‌دانه مصرف کنید ممکن است موجب برخی مشکلات سلامتی شود. در زیر برخی از موارد احتیاطی که هنگام مصرف روغن سیاه‌دانه باید در نظر داشته باشید آورده شده است:

    - اگر اولین بار است که از روغن سیاه‌دانه برای درمان بیماری‌های پوستی استفاده می‌کنید بهتر است اول مطمئن شوید که به این ماده حساسیت ندارید. قبل از مصرف ابتدا آن را روی قسمت کوچکی از پوست خود امتحان کنید.

    - مصرف سیاه‌دانه در دوران حاملگی تنها در صورتی بی‌خطر است که به صورت متعادل مصرف شود. استفاده از سیاه‌دانه به عنوان ادویه و ماده‌ی غذایی در غذاها مشکلی ندارد اما اگر می‌خواهید از مکمل‌های روغنی آن در این دوران استفاده کنید بهتر است ابتدا با پزشک خود مشورت کنید.

    - برخی مطالعات هشدار داده‌اند که مصرف مکمل‌های سیاه‌دانه ممکن است با داروهای ضد انعقادی و رقیق‌کننده‌ی خون تداخل دارویی ایجاد کند.

    سیاه دانه یا شونیز گیاهی یک‌ساله، گل‌دار و بومی هندوستان، عربستان سعودی و اروپاست. قرن‌هاست که از سیاه‌ دانه به‌عنوان درمانی سنتی برای برخی بیماری‌ها استفاده می‌شود. برخی ترکیبات شیمیایی موجود در سیاه دانه در بدن خاصیت آنتی اکسیدانی دارند. مطالعات متعددی خاصیت آنتی‌اکسیدانی سیاه دانه را برای بدن نشان می‌دهند. سیاه دانه می‌تواند درمانی گیاهی و جایگزین برای برخی بیماری‌ها محسوب شود. ولی بهتر است قبل از استفاده‌ از آن برای درمان هرگونه بیماری ابتدا با پزشک مشورت کنید. اکنون با ادامه‌ی این مطلب همراه شوید تا خواص سیاه دانه و عوارض جانبی احتمالی آن را بهتر بشناسید.


    روغن‌های غیرفرار

    ٪۸۴ اسیدهای چرب سیاه دانه را روغن‌های غیرفرار تشکیل می‌دهند. هر قاشق چای‌خوری روغن سیاه دانه محتوی ۴۵ کالری انرژی است که همه‌ی آن از چربی‌ها حاصل می‌شود. ۲۲٪ از این چربی‌ها را آلفالینولنیک‌اسید تشکیل می‌دهد که یک اسید چرب امگا۳ با خاصیت ضدالتهابی است. ۵۹٪ از این چربی‌ها را نیز آلفالینولئیک‌اسید که یک اسید چرب امگا۶ است، تشکیل می‌دهد. بااینکه بیشتر افراد تنها ماهی را به‌عنوان منبع خوب اسیدهای چرب امگا۳ می‌شناسند، ولی برخی منابع گیاهی مانند سیاه دانه نیز جزو منابع سرشار از امگا ۳ هستند.


    خواص سیاه دانه برای حافظه


    خوردن سیاه دانه خام

    • hamid ashrafi
    • ۰
    • ۰

    خواص روغن کنجد

    روغن کنجد
    روغن کنجد در بین روغن‌های خوراکی به ملکه‌ی روغن‌ها مشهور است. دانه کنجد بیشترین میزان روغن را در بین دانه‌های روغنی دیگر داراست اما با وجود این تولید آن بسیار کمتر از دانه‌های دیگر نظیر سویا، آفتابگردان و گلرنگ است.

    روغن کنجد به عنوان یک روغن با قیمت و کیفیت بالا شناخته می‌شود. این روغن بیشترین مقاومت و ماندگاری را در بین روغن‌های خوراکی با درصد بالای چربی غیراشباع دارد. نوع لیگنان و آنتی اکسیدان‌های طبیعی موجود در این روغن باعث بروز مقاومت بسیار بالا در برابر اکسیداسیون و خواص فیزیولوژیکی ارزشمند روغن کنجد شده است.

    ترکیب اسیدهای چرب روغن کنجد به گونه‌ای است که برای هر سه مصرف سرخ کردن، پخت و پز و سالاد قابل استفاده است.

    خواص روغن کنجد
    * کاهش دهنده سطح کلسترول بد خون(LDL) و افزایش جذب کلسترول خوب(HDL)
    * کاهش فشارخون در افراد مبتلا به فشار خون بالا
    * جلوگیری از سرطان‌های سینه، پروستات و سرطان‌های دستگاه گوارش
    * جلوگیری از تصلب شرایین و بسته شدن عروق
    * جلوگیری از بروز سکته قلبی
    * جلوگیری از بروز آب مروارید
    * شفافیت و لطافت پوست به دلیل غنی بودن از ویتامین E
    * مناسب برای سرخ کردن به دلیل مقاومت بالای حرارتی
    * کاهش ابتلا به بیماری پارکینسون
    * جلوگیری از بیماری‌های مفصلی و آرتروز
    * خواص آنتی اکسیدانی فوق‌العاده به دلیل وجود دو ماده شیمیایی sesamol و sesamin. آنتی اکسیدان‌ها با رادیکال‌های آزادی که به سلول‌ها آسیب می‌رسانند و به روند پیری سرعت می‌بخشند مقابله می‌کند.
    * ویتامین E موجود در آن از بیماری آلزایمر جلوگیری می‌کند.

    خواص ذکر شده در مورد روغن کنجد بدین معنا نیست که شما آزادید هر چه قدر که می‌خواهید از آن در طی یک روز استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که کالری همه‌ی روغن‌ها یکسان است؛ یعنی هر 5 گرم آن که معادل یک قاشق چای خوری می‌شود چیزی در حدود 45 کیلوکالری انرژی دارد.

    * روغن کنجد تحریک پذیری غشاء مخاطی را کم می‌کند. این روغن برای درمان سرفه، یبوست، آرتریت و پوست خشک توصیه می‌شود.
    * مصرف مرتب آن اضطراب را کاهش می‌دهد، گردش خون را تقویت می‌کند، مانع اختلالات عصبی می‌شود و سیستم دفاعی بدن را تقویت می‌کند.
    * مصرف روغن کنجد، نشاط آور است، هوشیاری ایجاد می‌کند، دردهای مزمن و گرفتگی عضلات را کاهش می‌دهد.
    * ویتامین E موجود در آن به رشد مو سرعت می‌بخشد.
    * برای افرادی که از کم خونی و سرگیجه رنج می‌برند مفید است.
    * مصرف موضعی این روغن، پوست را نرم و لطیف می‌کند.
    * خاصیت ضدقارچی و ضدباکتریایی دارد.
    * غرغره کردن آن، باکتری‌ها، از جمله باکتری‌های سرماخوردگی از بین می‌برد.
    * محافظ طبیعی در برابر اشعه‌ی فرابنفش به حساب می‌آید.
    * مانع شوره‌ی سر می‌شود.
    * از پوست در برابر کلر موجود در آب استخر محافظت می‌کند.
    * ماساژ با روغن کنجد انعطاف پذیری مفاصل را زیاد می‌کند.
    * بریدگی‌ها و جراحت‌های سطحی را درمان می‌کند.
    * پوست صورت به خصوص اطراف بینی را سفت می‌کند و مانع بزرگ شدن منفذهای پوستی صورت می‌شود.
    *از بروز آکنه جلوگیری می‌کند.

    خواص روغن کنجد , فواید روغن کنجد
    خواص شیمیایی
    ترکیب اسیدهای چرب روغن کنجد

    روغن کنجد به گروه اسیدهای اولئیک – لینولئیک متعلق است. این روغن کمتر از 15 درصد اسید چرب اشباع دارد که بیشترین آن پالمیتیک و استئاریک و بیش از 85 درصد مجموع اسیدهای چرب آن غیراشباع است. اسید اولئیک و اسید لینولئیک بیش از 80 درصد کل اسیدهای چرب روغن کنجد را تشکیل می‌دهند.

    برخلاف روغن‌های گیاهی دیگر در این گروه، درصد اسید اولئیک روغن کنجد حدود 45 درصد و اسید لینولئیک آن حدود 40 درصد از مجموع کل اسیدهای چرب آن می‌باشد.

    استرول ها(sterols)
    روغن کنجد در مقایسه با سایر روغن‌های گیاهی، مواد غیرقابل صابونی(حدود 2 درصد) بیشتری دارد. مواد غیرقابل صابونی شامل استرول ها، تری ترپن‌ها و تری ترپن الکل‌ها، توکوفرول ها و لیگنان‌های کنجد می‌باشد. روغن کنجد یکی از منابع غنی استرول های گیاهی(فیتواسترول) می‌باشد. فیتواسترول ها یا استرول های گیاهی رقیب کلسترول در جذب هستند. بنابراین مصرف فیتواسترول موجب کاهش کلسترول خون و در نتیجه جلوگیری از حملات قلبی و عروقی می‌شود.

    فیتواسترول ها و به طور خاص بتا سیتوسترول، از رشد سلول‌های سرطان کولون، سرطان پروستات و سرطان سینه نیز جلوگیری می‌کنند.

    توکوفرول ها(Tocopherols)
    شهرت روغن کنجد به خاطر مقاومت در برابر اکسید شدن آن است. یکی از دلایل این مقاومت بیش از حد به خاطر وجود توکوفرول در این روغن است و میزان آن در روغن کنجد 1200 میلی گرم بر کیلوگرم است. گاما توکوفرول بیشترین میزان موجود در روغن کنجد را شامل می‌شود و پس از آن دلتا و آلفا هستند که حدود 5 درصد توکوفرول موجود در روغن را شامل می‌شوند. در بین اقسام مختلف ایزومرهای توکوفرول، گاما توکوفرول قوی‌ترین آنتی اکسیدان موجود در روغن‌ها می‌باشد.

    روغن کنجد تحریک پذیری غشاء مخاطی را کم می کند. این روغن برای درمان سرفه، یبوست، آرتریت و پوست خشک توصیه می شود

    این خاصیت آنتی اکسیدانی، ماندگاری این روغن را در برابر حرارت در مقایسه با روغن‌های دیگر بسیار افزایش داده است. مقاومت اکسیداتیو روغن کنجد در برابر حرارت 110 درجه سانتی‌گراد 17.5 ساعت می‌باشد که این روغن را در دسته روغن‌های با مقاومت بالا قرار می‌دهد. همچنین نقطه دود این روغن 226 درجه سانتی‌گراد می‌باشد. شایان ذکر است مقاومت حرارتی روغن‌های مخصوص سرخ کردنی در همین دما حداکثر 14 ساعت می‌باشد. لذا از این روغن می‌توان در مصارف سرخ کردنی عمیق با طیب خاطر استفاده نمود.

    نکته‌ی مهم
    خواص ذکر شده در مورد روغن کنجد بدین معنا نیست که شما آزادید هر چه قدر که می‌خواهید از آن در طی یک روز استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که کالری همه‌ی روغن‌ها یکسان است؛ یعنی هر 5 گرم آن که معادل یک قاشق چای خوری می‌شود چیزی در حدود 45 کیلوکالری انرژی دارد. پس مراقب باشید تا با مصرف بی رویه‌ی آن دچار اضافه وزن و در پی آن دچار مشکلات و بیماری‌های مختلف نشوید.


    فروشگاه محصولات ارگانیک و سلامت نیکوفام: کنجد یکی از دانه های روغنی در طبیعت می باشد که حاوی مقدار زیادی پروتیین می باشد که در زیر به ۱۰ خاصیت از خواص روغن کنجد خواهیم پرداخت.


    ۱٫ درمان اگزما و پسوریازیس


    ۲٫ جوان سازی پوست صورت

    محصولات ارگانیک


    ۳٫ آکنه و جوش صورت


    ۴٫ مرطوب کننده طبیعی پوست


    ۵٫ ضد آفتاب طبیعی


    ۶٫ درمان سیاهی دور چشم


    ۷٫ چاقی صورت


    ۹٫ سفیدی زودرس موی سر


    ۱۰٫ جلوگیری از ریش مو و تقویت و افزایش رشد مو

    روغن کنجد در بین روغن های خوراکی به ملکه ی روغن ها مشهور است. دانه کنجد بیشترین میزان روغن را در بین دانه های روغنی دیگر داراست اما با وجود این تولید آن بسیار کمتر از دانه های دیگر نظیر سویا، آفتابگردان و گلرنگ است .

    روغن کنجد به عنوان یک روغن با قیمت و کیفیت بالا شناخته می شود. این روغن بیشترین مقاومت و ماندگاری را در بین روغن های خوراکی با درصد بالای چربی غیراشباع دارد. نوع لیگنان و آنتی اکسیدان های طبیعی موجود در این روغن باعث بروز مقاومت بسیار بالا در برابر اکسیداسیون و خواص فیزیولوژیکی ارزشمند روغن کنجد شده است .

    ترکیب اسیدهای چرب روغن کنجد به گونه ای است که برای هر سه مصرف سرخ کردن، پخت و پز و سالاد قابل استفاده است .

    روغن کنجد که در زبان انگلیسی به آن Sesame Oil گفته می شود، از دانه های ریز اما شگفت انگیز کنجد حاصل می شود و دارای ترکیبات مغذی فراوان و سرشار از مواد آنتی اکسیدان می باشد. کنجد از حدود ۵۰۰۰ سال پیش به عنوان یک ماده غذایی، بخشی از خوراک انسان های آن روزگاران را تامین می نموده و همچنان هم مورد استفاده فراوان است .



    • hamid ashrafi