دستگاه برش لیزر

دستگاه برش لیزر

دستگاه برش لیزر

دستگاه برش لیزر

دستگاه برش لیزر شارژ تیوب دستگاه برش لیزر فلزات دستگاه برش لیزر غیر فلزات

  • ۰
  • ۰

نگهداری از گل و گیاهان در سفر

علاقه به گل و گیاه و نگهداری از آنها یکی از زیباترین علایق انسان است. گل ها و گیاهان می توانند باعث زیبایی محیط زندگی و کار ما شوند، فضار اطراف ما رو با طراوت کنند و همچنین می توانند در کیفیت و سلامت هوای محیط نیز تاثیر داشته باشند.

لازم است بدانید فقط خرید گل و گیاه مهم نیست بلکه نکته مهم تر نگهداری و پرورش آنها است. هستند افرادی که در ماه چندین گلدان مختلف خریداری می کنند اما نمی توانند به خوبی از آنها نگهداری کنند و همین باعث می شود خیلی زود گل ها و گیاهان این افراد خشک شوند واز بین بروند.

در مقابل افراد زیادی هستند که از یک شاخه ی نیمه جان می توانند گلدانهای باطراوت و زیبایی عمل آورند کافی است فوت و فن های پرورش و نگهداری از گیاهان را یاد بگیرید و از تخصص و کمک افراد خبره بهره ببرید.

یکی از زمان هایی که ممکن است گل ها و گیاهان حساس شما آسیب ببینند زمانی است که شما به سفر می روید و در این فاصله کسی نیست تا به گلدان های شما رسیدگی کند. اگر بتوانید پیش از سفر با یکی از نزدیکانتان هماهنگ کنید تا در نبود شما به گلها رسیدگی کنند که اتفاق خوبی است اما بهتر است در نبود خودتان اجازه ندهید افراد غریبه وارد خانه شما شوند و برای زنده و سرحال نگه داشتن گلها از روش های دیگری استفاده کنید.

جلوگیری از خشک شدن گل در هنگام مسافرت

جلوگیری از خشک شدن گل در هنگام مسافرت

قبل سفر گلها را آبیاری کرده و به گلها رسیدگی کنید

پیش از اینکه به سفر مخصوصا سفر طولانی مدت بروید باکس گلها و گیاهان خود را به خوبی بررسی کنید. وجود هرگونه آفت و خرابی نه تنها آن گل را خراب می کند بلکه این امکان وجود دارد تا باعث خرابی بقیه گلها نیز بشود پس بهتر است مطمئن شوید که همه ی گلها از نظر سلامت در شرایط خوبی قرار دارند.

در زمانی که شما سفر هستید آبیاری گیاهان به صورت محدود و از طریق روش های خاصی است پس بهتر است در زمانی که سفر هستید گلها را در سایه قرار دهید و خنک ترین بخش خانه را به آنها اختصاص دهید. گرمای بیش از حد باعث خشک شدن گیاه می شود و خیلی زود گل و گیاهان شما خراب می شوند.

قبل از شروع سفر گیاهان را به خوبی آبیاری کنید همانطور که پیش از این گفته شد وقتی گیاه شما در سایه و هوای خنک قرار گیرد آب کمتری از دست می دهد و اگر پیش از شروع سفر نیز گیاه به خوبی آبیاری شده باشد . روند خشک شدن سرعت خود را از دست می دهد.

از روش های آبیاری مختلفی استفاده کنید

بعضی از روش های آبیاری گیاهان هستند که با روش معمول تفاوت دارند اما تا حد زیادی می توانند به زنده ماندن گیاهان شما کمک کنند. از نخ برای آبیاری گلدان ها و گیاهان استفاده کنید. برای استفاده از این روش برای هرگلدان به پارچه ی نخی و ظرف آب احتیاج دارید. روش کار به این صورت است که یک طرف پارچه نخی را در بطری آب قرار داده و طرف دیگر را روی خاک گلدان بگذارید. به خاطر داشته باشید بطری آب باید در ارتفاعی بالاتر از گلدانها قرار گیرد و اگر مدت زمان سفر شما طولانی است باید از یک ظرف و بطری بزرگ تر استفاده کنید تا آب بیشتری را در خود جا بدهد و همچنین در ظرف بسته شود و به وسیله ی وسایل مختلف در ظرف را بپوشانید تا آب با سرعت تبخیر نشود.

اگر باغچه دارید به فکر آبیاری قطره ای باشید

آبیاری قطره ای یکی از اصولی ترین روش ها برای آبیاری باغ و باغچه است. در این روش هم سیستم های مختلفی وجود دارد که شما می توانید  ابزار و تجهیزات مخصوص را خریداری کنید و هم می توانید خودتان سیستم آبیاری قطره ای درست کنید. برای باغچه های کوچک می توانید با استفاده از چند بطری که انتهای آنها را سوراخ کرده اید به آبیاری گیاهان بپردازید در این روش هم آب کمتری مصرف می شود وهم به مرور از خشک شدن گیاه به خاطر بی آبی جلوگیری می شود.

آیا می دانید مالچ چیست؟

جالب است بدانید استفاده از مالچ می تواند باعث شود تا میزان تبخیر آب گیاه به صورت چشم گیری کاهش یابد.  مالچ شامل خاک اره، خاشاک و برگ، پوکه معدنی، سنگ ریزه و براده ی چوب است. با ریختن این ترکیب بر روی خاک گلدان پس از اینکه گلدان را به خوبی سیرآب و آبیاری کردید کمک می کنید تا سرعت تبخیر آب کاهش یابد و آب برای مدت بیشتری در خاک گیاه بماند.

از گلدان های سفالی استفاده کنید

گلدان های سفالی به شما کمک می کنند تا گیاهان سرزنده تری داشته باشید. زمانی که قصد سفر دارید می توانید گیاه با گلدان سفالی را در ظرف های بزرگ پر از آب قرار دهید. به واسطه ی ظرف سفالی گل و گیاه تا مدت طولانی و هر زمانی که آب در اطراف گلدان سفالی وجود دارد زنده و با طراوت باقی می مانند.

گلخانه ی پلاستیکی بسازید

از مهم ترین دلایل خشک شدن گیاهان تبخیر شدن آب خاک گل است حال اگر راهی باشد تا این آب تبخیر شده را دوباره به گلدان برگرداند می توان از خشک شدن گیاه جلوگیری کرد. وجود مشما دور گلدان می تواند به شما کمک کند تا آبی که در حال بخار شدن از گلدان است به مشما برخورد کند و رطوبت از فضای اطراف گلدان خارج نشود.

برای این کار مقداری کیسه آماده کنید و دور گلدان بپیچید مراقب باشید به هیچ عنوان به شاخه و برگ های گیاه فشار وارد نشود و همچنین گلدان و مشما را  از نور مستقیم خورشید دور نگهدارید زیرا این نور و گرما به همراه مشما می تواند باعث گرم تر شدن محیط و حتی سوختن گیاه شود.

به خاطر داشته باشید همانطور که شما حیوانات خانگی خود را بی توجه در خانه رها نمی کنید و زمانی که به سفر می روید برای نگهداری از حیوان خانگی خود برنامه ریزی می کنید باید مراقب گل ها و گیاهان هم باشید. باید بتوانید روش های خوب و مطلوبی را برای حفظ سلامت و زیبایی گلها و گیاهان خود پیدا کنید و مراقب سلامت این همراهان زیبای خانه خود باشید.

فروشگاه خرید گل آنلاین وارتانو

  • ۹۹/۰۹/۲۱
  • hamid ashrafi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی